Som en del i den senaste multinationella kampanjen för American Express Platinum pryds just nu landmärket Willemswerf Building i Rotterdam av en 46 meter hög och 18 meter bred vepa.
Privat: Just nu
SAS Amex Classic – reklamfilm
”Glasögonen” är den tredje reklamfilmen på temat “Förvandla vardagsinköpen till flygresor” för SAS Amex Classic premiär. Filmen spelades in i Cervinia och Courmayeur i november. Idé, manus och produktion av Kontrapunkt och ABLE Film. Musiken är skriven av Kontrapunkt.
American Express Platinum – reklamfilm
Filmen spelades in i Cervinia i november 2018 och hade premiär i onlinekanaler i januari 2019. Idé, manus och produktion av Kontrapunkt och ABLE Film.
Läskig dryck på burk
Lagom till Halloween släpper Hemberga Dryckesgrossisten sin Zombiesoda på 33 cl burk. Vi har stått för en skrämmande design av logotyp, burk och emballage. Zombien är tecknad av Charlie Christensen (bl.a. Arne Anka).
SAS EuroBonus American Express® Classic Credit Card – Reklamfilm
Reklamfilm för SAS Classic från American Express. Producerad i samarbete med ABLE Film. Media: TV4. Period: Q1 2018.
SAS EuroBonus American Express® Classic Credit Card
SAS Classic dominerar på webben, OOH och DOOH.
Vacuuming Out Of Home
I lanseringskampanjen ”Vacuum from anywhere” för Electrolux nya robotdammsugare PUREi9 har vi tagit fram bland annat OOH (utomhusvepor) och DOOH (digtalta utomhusskyltar) runt om i Stockholm, Göteborg och Malmö. Utomhuskampanjen integrerades med banners, POS-material och DR via mail.
The Best Stepping Stone for Future World Citizens
Futuraskolan stärker sin internationella profil och byter namn till Futuraskolan International. Vi fick i uppdrag att ta fram en ny logotyp och en justerad grafisk profil med avstamp ifrån företagets vision ”The Best Stepping Stone for Future World Citizens”.
En riktigt god julklapp
American Express bjöd sina Affärspartner på en julhälsning i form av en “bok” med handgjorda praliner från OmnOmnOmn Chocolaterie.
När och fjärran
Vi gör löpande kampanjer för American Express onlineresebyrå American Express Travel. Kampanjerna tas fram för alla American Express-Kort och innehåller förmånliga erbjudanden på destinationer runt om i världen.
Panasonics 48 timmars midsommar-rea
Varje midsommar, under 48 timmar, rear Panasonic ut utvalda produkter ur sitt sortiment av teknikprylar. Vi gjorde designen och texterna till årets rea-mail.
Flaskpost från Fabege
För att visa upp planerna för huset Trikåfabriken bjöd Fabege till sommarfest i Hammarby Sjöstad. Inbjudan blev en flaskpost paketerad i en trälåda. Det passade extra bra att göra utformningen som en sommarpilsner eftersom delar av eventet hölls i Nya Carnegiebryggeriet.
Skapa dina mästerverk
Vi har gjort en annons för Electrolux exklusiva serie av hushållsmaskiner, Masterpiece Collection. Placeringen var helsidor i magasinet Bagaren & Kocken.
30 000 kvm mitt i hjärtat av det nya Sundbyberg
Sundbybergs stadskärna står inför en stor omvandling. Järnvägen som delar staden ska grävas ner och läggas i tunnel. Det innebär att en helt ny stadskärna skapas. Mitt vid den nya torget ligger Fabeges projektfastighet Grand Central Sundbyberg. Vi har tagit fram en logotyp för huset, gjort design av en ny webbplats […]
Arenastaden klär i grönt
Vi fick i uppdrag att klä de tråkiga byggplanken som finns runt bygget av SEBs nya kontor. Lösningen blev en tidsresa över Arenastadens framgång från starten 2011. Den längsta vepan blev hela 158 meter lång och sträcker sig från Målbron förbi Mall of Scandinavia.
Anpassningsbar och social
Hur anpassningsbar måste en organisation vara i dag? Hur agerar vi när det händer saker som vi inte tagit hänsyn till i vår planering, som till exempel när en innovation helt förändrar våra förutsättningar? Det här ska FRII reda ut på årets Insamlingsforum. Vi har för fjärde året i rad […]
En hälsosam start på det nya året
2016 inleddes med en ny kund – Panasonic. Vi fick bland annat i uppdrag att ta fram en Facebook-kampanj för Panasonics Slow Juicer. Kampanjen bygger på enkla, smakrika och vitaminfyllda recept för en hälsosam start på det nya året. Läs mer på: Panasonic Sverige
FRIIs helhetsgrepp om insamlingsbranschen
För andra året i rad tar FRII ett helhetsgrepp om insamling och givande i Sverige. I branschrapporten “Finansiering av ideell verksamhet – förutsättningar, verklighet och framtid” har FRII i samarbete med PwC gjort en omfattande genomgång av insamlingsbranschen. Den 48-sidiga rapporten har formgivits av Kontrapunkt.
Baba Ghanoush, Affetati misti och Gunnarssons gubbar
Som en del i arbetet med att etablera Drottninggatans norra del som ett eget varumärke, Drottninggatsbacken, folierade vi hela fasaden på entréplan på fastigheten Barnhusväderkvarnen (Drottninggatan 87–93) med namnet. Varje bokstav i namnet skapades av karaktäristiska element från området och fick dessutom en begivenhet beskriven i text – från Drottninggatan […]
#Tillsammans #Tillväxt #Framgång
Christiansen Stenstierna är ett nystartat nordisk private equitybolag. Vi fick i uppdrag att ta fram en grafisk identitet, logotyp och en webbplats. Briefen var att klä värdeorden; framgång, lojalitet, kunskap och tillväxt i en grafisk dräkt. Resultat blev en identitet som andas en sval nordisk känsla med urbana inslag. Webbplatsen […]
Dare to be different
Fyra medarbetare från advokatbyrån Bird & Bird startar eget under byrånamnet Synch. Vi har genom Codesign hjälpt Synch med framtagning av kontors- och presentationsmaterial samt byråns första printannons. Vi passar även på att önska Andreas Börjesson, Jim Runsten, Sara Sparring och Johan Tydén lycka till med den nya byrån. Mer […]
Magiska upplevelser
Tre gånger per år skickar American Express Centurion News till sina Centurion-medlemmar och Platinum News till sina Platinum-medlemmar. Här mixas resebjudanden till magiska platser med inbjudningar till spektakulära event – och det är vi som trollar med både text och form.
Nymöblerat i Järfälla
Tidigare har vi tagit fram en ny grafisk profil för Järfällahus. Som kronan på verket har vi nu knåpat i ihop en ny logotyp också.
Housewarming-party
Torsdagen den 26 september invigde vi våra nya lokaler på Linnégatan 6 genom ett housewarming-party för våra kunder, partners och vänner. 90 personer njöt av Källhedens fantastiska mat, god dryck, hotshots och vår grymma DJ Robert Wåtz. Vi vill även passa på att tacka våra sponsorer som satte extra guldkant […]