Reklamsyn

Vår uppfattning är att reklam måste uppfylla två grundläggande dimensioner för att vara riktigt effektiv. Den ena är fundamentet, det som borde vara självklart för all reklam: Att den har respekt för både mottagare och sändare, innehåller budskap som är relevanta, lyfter fram det centrala i tjänsten eller produkten, gör detta till hjälte.

Det andra är påbyggnaden, det som kan göra skillnad, bidra till att skapa vinnare på marknaden: Det är förmågan att hitta en egen varumärkespersonlighet. I brist på bättre ord skulle vi kunna kalla det att hitta det rätta kreativa uttrycket. Vår tro är att detta innebär en annorlunda lösning.

”Förförelse kräver alltid ett mått av överraskning”

En bärande tanke som tar en annan riktning än de vältrampade allfarvägarna. För människor förförs inte av det uppenbara, förförelse kräver alltid ett mått av överraskning. Först när vi har lyckats med både fundamentet och påbyggnaden har vi gjort ett riktigt gediget arbete. Först då har vi gjort något som är värt sympati och nyfikenhet. Och först då har vi gjort det vi är skyldiga att göra för vår kund: Skapat en skillnad som säljer.